Herkenbaarheid

Alle media-uitingen die bij je bedrijf horen moeten in één herkenbare stijl zijn vormgegeven. Als bijvoorbeeld een visitekaartje naast het briefpapier ligt, moet je kunnen zien dat het bij elkaar hoort. Als alle media-uitingen dezelfde stijl hebben, dan zul je herkend worden door je doelgroep. Want ze hoeven immers maar één media-uiting te zien om een link te leggen met jouw bedrijf.

Sfeer en Uitstraling

Het draait allemaal om merkbeleving. Een passende sfeer en uitstraling die laten zien wie jij als bedrijf bent en wat je doet. Dit in samenwerking met de herkenbaarheid zorgen ervoor dat je de doelgroep aanspreekt. Ze zullen je gaan herkennen en herinneren. En dat is precies wat je wilt.

mooijer-graphic-huisstijl-enveloppe-visitekaartje-briefpapier-v2
mooijer-graphic-huisstijl-schetsen-van-logo-v2

Boodschap

Een huisstijl ontwerpen is niet eenvoudig, want het moet immers je doelgroep aanspreken. Het begint bij een logo dat doordacht is en één geheel vormt met de huisstijl en huisstijldragers. Door gebruik te maken van de juiste vormgeving kan je als bedrijf de juiste merkbeleving overbrengen. Je zult daar positief mee opvallen en een professionele indruk achter laten.

Wat valt hieronder

Naast het logo worden er ook nog andere media-uitingen ontworpen voor een huisstijl. Deze media-uitingen heten huisstijldragers, hieronder vallen o.a. visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Dit zijn de bekendste dragers en worden vrijwel altijd vormgegeven bij het ontwikkelen van een huisstijl.

Voorbeelden

Met trots toon ik hieronder een selectie van huisstijlen die ik in de afgelopen periode voor klanten heb gerealiseerd.

Werkwijze

Een nieuwe huisstijl is een grote stap die je neemt met je bedrijf. Er komt veel bij kijken. De Afspraken, deadlines en taken staan allemaal in een plan van aanpak omschreven. Zo heb je altijd inzicht in het project.

Naast een compleet nieuwe huisstijl is het ook mogelijk om de huidige op te frissen. Zo behoud je de herkenbaarheid maar ga je wel met de tijd mee.

Kosten

Een huisstijl is maatwerk, dat maakt dat elk project anders is. Aan de hand van je wensen kan er een prijs worden gegeven. Deze, in vrijwel alle gevallen fixed prijs, is gebaseerd op een eerlijk uurtarief en is inclusief correcties. Daardoor weet je waar je aan toe bent en heb je achteraf geen verassingen.

Professionele Fotografie

Persoonlijke benadering naar je bezoekers wordt steeds belangrijker. Ook grote bedrijven gaan dit steeds meer doen. Geef de bezoeker vertrouwen door je huisstijl persoonlijk te maken. Doe dit door middel van professionele fotografie waarbij de werkzaamheden en mensen naar voren komen. Henry Faber kan je perfect helpen bij het realiseren van deze aansprekende en passende foto’s.

Plan van aanpak

1 Wensen

In een persoonlijk gesprek bespreken we je wensen en behoeften. We kijken hoe we deze op de juiste manier kunnen verwerken in de huisstijl.

2 Ontwerpvoorstel

Het modern vormgegeven ontwerp wordt gepresenteerd om te kijken of het aan de gestelde eisen voldoet. Daarbij testen we of de boodschap van het logo aanspreekt en duidelijk overkomt.

3 Uitwerking

Zijn we tot een huisstijl gekomen die qua vormgeving exact aan de wensen voldoet. Dan wordt deze tot op de detail nauwkeurig uitgewerkt. Dit uiteindelijke logo krijgt een aantal verschillende varianten.

4 Toepassing

Het goedgekeurde logo wordt toegepast op de verschillende huisstijldragers zoals; visitekaartje, briefpapier en enveloppe.