Doel van de reclame

De keuze van een reclame-uiting is essentieel. Niet alle uitingen zullen even goed werken, dit hangt af van het doel wat je wilt bereiken. Een reclame-uiting moet je doelgroep aanspreken. Of dit nu van grote of kleine afstand is. Spreekt het de mensen aan dan worden ze aangezet tot actie. En dat is precies wat je wilt met een reclame-actie. Door hier de juiste keuzes in te maken heb je optimaal resultaat.

Herkenbaarheid

Het is belangrijk dat deze reclame-uitingen een eenheid vormen. Op die manier is er consistentie en krijg je herkenbaarheid. Als men één van de media-uitingen ziet dan wordt direct de link gelegd met jouw bedrijf.

Alle media-uitingen die bij je bedrijf horen moeten in één herkenbare stijl zijn vormgegeven. Als bijvoorbeeld een poster naast een flyer ligt, moet je kunnen zien dat het bij elkaar hoort. Als alle media-uitingen dezelfde stijl hebben, dan zul je herkend worden door je doelgroep. Want ze hoeven immers maar één media-uiting zien om de link met jouw bedrijf te leggen.

mooijer-graphic-ontwerp-dat-werkt-promotie-keycord-notitieblok-pen-usb-v2
mooijer-graphic-ontwerp-dat-werkt-reclame-poster-advertentie-folder-v3

Reactie uitlokken

Door gebruik te maken van de juiste vormgeving kan je een reactie uitlokken. Je kan mensen aansporen om in actie te ondernemen. Ze weten van je product/dienst af en zullen contact met je opnemen. Ook kan het mensen informeren over je bedrijf. Een reclame-uiting kan mensen zowel aansporen als informeren.

Wat valt hieronder?

Onder de reclame-uitingen vallen o.a. flyers, folders, brochures, stoepborden en vlaggen. Dit zijn veelvoorkomende media-uitingen die je bedrijf goed onder de aandacht kunnen brengen.

Voorbeelden

Met trots toon ik hieronder een selectie van reclame die ik in de afgelopen periode voor klanten heb gerealiseerd.

Werkwijze

Elk project is anders bij een reclame-uiting. De wensen en mogelijkheden zijn anders en wat is eigenlijk het doel? Dit wordt tijdens een gesprek goed doorgesproken. Op die manier komen we tot een passende actie. In de werkwijze kun je zien welke stappen we globaal doorlopen.

Kosten

Een reclame-uiting is maatwerk, dat maakt dat elk project anders is. Aan de hand van je wensen kan er een prijs worden gegeven. Deze, in vrijwel alle gevallen fixed prijs, is gebaseerd op een eerlijk uurtarief en is inclusief correcties. Daardoor weet je waar je aan toe bent en heb je achteraf geen verassingen.

Professionele Fotografie

Persoonlijke benadering naar je (potentiële) klanten wordt steeds belangrijker. Ook grote bedrijven gaan dit steeds meer doen. Geef de bezoeker vertrouwen door je reclame-uitingen persoonlijk te maken. Doe dit door middel van professionele fotografie waarbij de werkzaamheden en mensen naar voren komen. Henry Faber kan je perfect helpen bij het realiseren van deze aansprekende en passende foto’s.

Plan van aanpak

1 Wensen

In een persoonlijk gesprek bespreken we wat je doel is. We kijken hoe we het resultaat op de juiste manier kunnen behalen.

2 Ontwerpvoorstel

Het modern vormgegeven ontwerp wordt gepresenteerd om te kijken of het aan de gestelde eisen voldoet. Daarbij testen we of de boodschap direct duidelijk is.

3 Uitwerking

Zijn we tot een ontwerp gekomen die exact aan de wensen voldoet. Dan worden de bestanden bij de drukker aangeleverd en gedrukt.

4 Toepassing

De gedrukte producten worden bij jou afgeleverd. Je weet dan precies hoe het eindresultaat is geworden. Een verzending in een gekozen regio is ook mogelijk, dit is bijvoorbeeld handig met flyers.