Tegenwoordig zijn er steeds meer partijen die een logo kunnen ontwerpen. Maar hoe onderscheid je nou een goed logo van een wat minder gelukt exemplaar? Een logo is de basis van je huisstijl en identiteit. Dit maakt het heel erg belangrijk dat de basis perfect is. Aan de hand van 5 tips geef ik je een beeld van waar je op moet letten, om tot een professioneel logo te komen.

1

Het idee achter het logo

Het ontwerpen van een logo begint bij een sterk idee of concept. De gedachten achter een logo is van groot belang, omdat dit vertelt waar je als bedrijf voor staat, wat je doet of wat je uniek maakt.

2

Uitlijning

Een logo dat volgens de juiste verhoudingen is ontworpen, klopt voor het oog. Met dat je het logo ziet weet je dat het goed is. Alsof je een kledingstuk aantrekt waarvan je direct denkt: “Ja dit zit goed!”

3

Logo varianten

Het is handig om meerdere varianten van het logo te hebben. Dit geeft de vrijheid om te variëren en zorgt ervoor dat het altijd perfect bij de media-uiting past. Zo kan de naam van je bedrijf zowel onder als naast het beeldmerk geplaatst worden. Kleur varianten zijn erg handig voor bijvoorbeeld zwart-wit drukwerk of bestickering van ruiten. Hieronder zie je een aantal voorbeelden van logo varianten.

mooijer-graphic-logo-varianten
4

Kleurgebruik

Kleuren zijn erg bepalend voor het gevoel dat je logo uitstraalt. Iedereen heeft bepaalde gevoelens of gedachten bij een kleur. Denk goed na of de kleuren bij het bedrijf of de doelgroep passen. Bijvoorbeeld een logo met roze kleuren zal niet gemakkelijk passen bij een heavy metal band.

5

Typografie

Het font (lettertype) is erg bepalend voor de uitstraling van uw bedrijf. Zo moet het niet alleen goed leesbaar zijn, maar ook bij de uitstraling van je bedrijf passen.

Cookies

Wij maken ook gebruik van analytische cookies om de website te blijven verbeteren. Maar hier hebben we jouw toestemming voor nodig. Klik hieronder op accepteren om deze toestemming te geven.