Huisstijl gewenste uitstraling geven

Je huidige logo gaat al heel wat jaren mee of je bedrijfsvoering is in zoverre veranderd dat het logo niet meer erbij past. Dan kan je ervoor kiezen om een geheel nieuwe huisstijl te ontwikkelen, maar in veel gevallen kan een vernieuwing sterker zijn. Als je voort werkt op je huidige logo dan kan je het wel de juiste sfeer geven zonder in te leveren op herkenbaarheid.

Herkenbaarheid behouden

In de jaren dat je bedrijf actief is bouw je een naamsbekendheid op. Mensen onthouden daarbij niet alleen de naam, maar ook het logo dat daarbij hoort. Door het logo niet weg te gooien maar juist verder te ontwikkelen en vernieuwen behoud je die herkenbaarheid. Hoe gaaf is het als mensen wel denken; “Hé dat logo past veel beter bij het bedrijf, maar hoe zag het oude er ook alweer uit?”. Dan heb je het doel behaald. De vernieuwde huisstijl spreekt meer aan en is nog steeds herkenbaar.

Uitwerking van vernieuwde huisstijl

Het vernieuwde logo moet natuurlijk op alle andere media-uitingen worden doorgevoerd. In veel gevallen kan dit direct gedaan worden zoals bij de website, email footer en social media. Alleen bij bepaalde drukwerk producten is het zonde om bijvoorbeeld de hele stapel enveloppen of briefpapier weg te gooien. We bespreken samen hoe we dit het beste kunnen aanpakken zodat we gefaseerd het nieuwe logo gaan toepassen op alle media-uitingen.

Voorbeelden

Met trots toon ik hieronder een selectie van huisstijlen die ik in de afgelopen periode voor klanten heb vernieuwd.
mooijer-graphic-logo-en-huisstijl-vernieuwen-1

Werkwijze

Een vernieuwing van je huisstijl is een grote stap die je neemt met je bedrijf. Er komt veel bij kijken. De Afspraken, deadlines en taken staan allemaal in een uitgebreid plan van aanpak omschreven. Zo heb je altijd inzicht in het project en weet je wat je van mij kan verwachten.

Kosten

Een vernieuwing van je huisstijl is maatwerk, dat maakt dat elk project anders is. Aan de hand van je wensen kan er een prijs worden gegeven. Deze, in vrijwel alle gevallen fixed prijs, is gebaseerd op een eerlijk uurtarief en is inclusief correcties. Daardoor weet je waar je aan toe bent en heb je achteraf geen verassingen.

Plan van aanpak

1 Wensen

In een persoonlijk gesprek bespreken we je wensen en behoeften. We kijken hoe we deze op de juiste manier kunnen verwerken in de huisstijl.

2 Ontwerpvoorstel

Het modern vormgegeven ontwerp wordt gepresenteerd om te kijken of het aan de gestelde eisen voldoet. Daarbij testen we of de boodschap van het logo aanspreekt en duidelijk overkomt.

3 Uitwerking

Zijn we tot een huisstijl gekomen die qua vormgeving exact aan de wensen voldoet. Dan wordt deze tot op de detail nauwkeurig uitgewerkt. Dit uiteindelijke logo krijgt een aantal verschillende varianten.

4 Toepassing

Het goedgekeurde logo wordt toegepast op de verschillende huisstijldragers zoals; visitekaartje, briefpapier en enveloppe.